رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟

*

ارز رمز نگاری شده چیست؟

در حال حاضر ارزهای رمزنگاری شده به یک پدیده جهانی تبدیل شده‌اند که بیشتر مردم آنها را می‌شناسند.  اغلب مردم، بانک‌ها، دولت‌ها و بسیاری از شرکت‌ها هنوز درک درستی از ماهیت این ارزها ندارند؛ با این وجود به اهمیت این ارزها بسیار آگاهند.

در سال 2017 میلادی به سختی می‌توان بانک مرکزی، یک شرکت حسابداری، یک شرکت نرم‌افزاری برجسته یا دولتی را یافت که ارزهای رمزنگاری شده را مورد بررسی قرار نداده باشد، مقاله‌ای در مورد این ارزها منتشر نکرده یا یک پروژه بلاک‌چینی را آغاز نکرده باشد.

توماس کارپر (Thomas Carper)، سناتور آمریکایی می‌گوید: «ارزهای مجازی، که شاید بیت‌کوین مهم‌ترین آنها باشد، ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده است، برخی دیگر از این ارزها می‌ترسند و باقی گیج و مبهوت این فناوری جدید شده‌اند.»

اما فراسوی هیاهوی مطبوعات و رسانه‌ها، اکثریت قریب به اتفاق مردم، حتی بانکداران، مشاوران، دانشمندان و توسعه‌دهندگان؛ دانش محدودی در مورد ارزهای رمزنگاری شده دارند. برخی از آنها حتی از درک مفاهیم پایه‌ای نیز عاجزند.

ارزهای رمزنگاری شده از کجا نشأت گرفته‌اند؟ چرا باید در مورد این ارزها بیاموزیم؟ و چه چیز را باید در مورد ارزهای رمزنگاری شده بدانیم؟

ارز رمزنگاری شده چیست و چگونه به عنوان یک محصول جانبی پول دیجیتال به حساب می‌آید؟

تعداد کمی از مردم می‌دانند که ارزهای رمزنگاری شده به عنوان محصول جانبی یک اختراع دیگر، ظهور یافتند. ساتوشی ناکاموتو خالق ناشناس بیت‌کوین یا اولین و مهم‌ترین ارز رمزنگاری شده است، هیچ گاه قصد اختراع ارزهای رمزنگاری شده را نداشت.

وی در بیانیه بیت‌کوین که در سال 2008 میلادی منتشر کرد، اعلام کرد که یک «سیستم همتا به همتای پول نقد الکترونیک» را توسعه داده است.

هدف او این بود که چیزی اختراع کندکه بسیاری از مردم قبل از پول نقد دیجیتال موفق به ایجاد آن نشده بودند.

در این اعلامیه آمده است: «بدین وسیله اولین انتشار بیت‌کوین، یک سیستم پول الکترونیک جدید که از یک شبکه همتا به همتا برای جلوگیری از مشکل Double Spending استفاده می‌کند را اعلام می‌کنم/ این شبکه کاملاً غیرمتمرکز است و هیچ مرجع مرکزی یا سروری ندارند. ساتوشی ناکاموتو، 9 ژآنویه‌ی 2009، اعلامیه بیت‌کوین در SourceForge.»

منبع: blockgeeks

بالا